2009. ápr. 5.

Dolgozni, ha lehet...

Atibi azt mondja, hogy jól megy a cég. Meg azt is, hogy nyáron, mikor majd zárva lesznek az iskolák, és nem lehet dolgozni, akkor is lesz fizetésem, mert nem akar elveszíteni. Nagyszerű dolog, hogy azt képzeli, valaki három gyerekkel csak úgy válogathat a munkák közt. Lehet, hogy úgy gondolja, ha akarnám, akárhol is dolgozhatnék.
Milyen naív!
Azért azt elmeséltem neki, hogy nem oly régen beszéltem egy nővel, aki egy játszóházba keresett animátort. Egészen tetszetősnek tűnt az ajánlata, mikor felhozta, hogy ő úgy képzeli, hogy mikor foglalkozom a gyerekekkel, akkor jelmezt kellene öltenem. Mégis milyen jelmezt? Hát például bohócnak beöltözni. Mondom, mindjárt negyven éves vagyok, nem biztos, hogy kellemes jelenség lennék piros orral. Mindazonáltal képesítésem van, szakmám a játék, baj- e? Nem, az nem baj, de a jelmez jó lenne, küldjek önéletrajzot, és pár nap múlva beszélünk.
Röhögtem, na. Öreg vagyok én már bohócnak, még akkor is, ha néha, és beugrósként, és jó nagy órabérrel kellene majmot csinálni magamból.
Vagy lehetnék biztosítási ügynök. Esetleg call- centerben munkatárs, termékforgalmazó, vagy épp higiéniai manager. Jobbnál jobb kilátások...
Mr. Darcy azt mondta, ha ilyen jól pergetem a programokat, lehet, hogy egyedül kellene csinálnom. Tudod, ez a "magam ura vagyok" feeling. Én viszont egyáltalán nem szeretném egyedül csinálni. Nekem éppen az a jó, ha nem vagyok egyedül. Akkor tudok jól dolgozni, ha van mögöttem egy biztonságos háttér, amelyben én megvalósíthatom az elképzeléseimet. És nem árt, ha van felém egy kontroll, ami olykor azt mondja, egy- egy ötletnek ilyen és ilyen akadályai vannak. Ha van valaki, akivel tudok együtt gondolkodni. És emellett persze jó, ha nem kell számlákkal, megrendelőkkel, árkalkulációkkal, könyveléssel szórakoznom, mert az visszafog és nyomaszt. Az ilyesmi legyen a főnök reszortja, aki aztán azt mondja, nem akar elveszíteni, ezért inkább fizet akkor is, mikor nincs munka. Ez jó. Ez megvéd attól, hogy idióta bohócruhában kelljen bolondoznom valami belvárosi gyerekmegőrzőben nap nap után.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails