2009. dec. 14.

Új Jézus

Bobi nagy titokzatoskodva egy képet hozott haza az iskolából. Dugdosta egy darabig, végül nem bírta ki, hogy ne mutassa meg. Egy fénymásolt színező lap, rajta Jézus születése, háttérben fény, pásztorok, királyok, mindez az ő kis vonalaival színezve. Nekem készült a mű hittanon. (Hídtan- ahogy én hívtam gyerekkoromban azt a titokzatos tantárgyat, ahová nekem nem volt szabad járnom. Oda csak olyan kivételezettek járhattak, akiknek szülei a politikai fejcsóválás ellenére bevállalták a hitoktatást.) Szóval a kép nekem készült, de Bo' nem bírta ki, és már ma megmutatta. Később azt is hallottam, ahogy Ákosnak magyarázza a jelenet lényegét:
- Ez itt Ádám és Éva. Ez a baba meg itt az Új(!) Jézus... Igen... Itt meg hátul a régi Jézus van.
Fordítom:
- Ádám és Éva= József és Mária.
- Új Jézus= Úr Jézus.
- Régi Jézus= Áh! Annyi használt pasi lébecol a képen, igazán belefér egy régi Jézus... ha már megszületett az újabb.
Valamelyest helyre tettük Ádámot, Évát, és a többieket. A legfontosabb dologgal azonban nem boldogultunk. Képtelen vagyok meggyőzni, hogy a világtörténelem folyamán egyetlen Jézus született. Nincs másik. Az a bébi ott a képen a régi és az új Jézus egyben. Aki ÚR is, amúgy meg. Komoly, mi?
Ennyit még én is tudok, pedig sose jártam hídtanra.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails