2009. aug. 24.

Álmaink emlékei

Az a rossz a felnőttségben, hogy az ember elveszíti az álmait. Illetve álmok maradnak, de valahogy sokkal fakóbbak lesznek, mint azok voltak, amiket gyerekként álmodott. Én például kislányként alig vártam az estéket, mikor bebújtam az ágyamba, és képzelődtem mindenfélékről. Arról persze, hogy majd mi lesz, ha nagy leszek, de volt olyan is, hogy csak úgy elképzeltem dolgokat.
Rajzoltam is sokat. Királylányokat szép szoknyában, hosszú, indaszerű hajjal, vékony kezekkel. Soha nem lettek olyan szépek, amilyennek magamban láttam őket, mégis megnyugtató volt, ahogy a ceruzám alatt megszülettek.
Ma már nem úgy álmodozik az ember. Ma már akkor fekszik, mikor tudja, hogy a következő pillanatban összeesne. Még van egy kis ideje az "ájulás" előtt, hogy a másnapot számba vegye, aztán a tévével kábítja magát, és egy váratlan pillanatban átesik a túloldalra. Dobálja a testét éjjelente, vagy zavaros szavakat motyog, reggel pedig kábán indul az újabb feladatoknak. Ha mégis vannak álmaink, azok is maradnak itt a Földön. Szép házról, jó állásról, tisztességes, sikeres utódokról képzelgünk.
Elfelejtjük a gondolataink művészkedését, azt az aprólékos színezést, amit gyerekként műveltünk, mikor anya lekapcsolta a villanyt, és még erőlködtünk, hogy ne aludjunk el, ne veszítsük el az estének azt a legszebb szakaszát, mikor a csendben játszadozhatunk a fantáziánkkal.
Aztán kb. egy éve megtaláltam ezeket a képeket. Szerettem első pillanattól őket, nem egyébért, mint azért, mert pontosan azokat a cizellált képeket láttam bennük, amiket elképzeltem egykor régen, csak éppen megrajzolni nem tudtam őket. Finomak, légiesek, annyi szelídség árad róluk, amitől biztos lehet benne az ember, hogy ezeknek a királylányoknak soha, egyetlen rossz gondolat sem fordul meg a fejében. Őket csakis elalvás előtt, a csendes estében lehet megálmodni. Hegyes cipőben, szétfolyó hajjal táncolnak, visszahozzák nekünk a legszebb meséket.
Nagyon, nagyon szeretem őket.
Mostantól pedig Szegedi Katalin személyes engedélyével lakhatnak itt nálam.
Hála és köszönet Neki érte.

1 megjegyzés:

Angel írta...

Szia Doris!

Jó végre újra Nálad kávézgatni! :) Már hiányzott!
Kicsit eltűntem, de újra itt vagyok! :)
Remélem jól vagy! :)

Angel

Related Posts with Thumbnails