2009. jún. 16.

A fügepálinka

Szóval volt az a bizonyos bejegyzés, amiben volt egy félmondat egy bizonyos fügepálinkáról, ami finom volt. Ez lett kiforgatva, erővel ráhúzva, hogy ezzel akartam lejáratni az iskola igazgatóját. Merő rosszindulat, és képmutatás. Dehogy akartam ilyet! Megírtam a figyelmességét, amivel megkínálta a résztvevőket.
Mikor ezen a kiránduláson belekortyoltam az italba, hazajöttem, elővettem Öcsém házi nedűjét, szereztem fügét, és elkészítettem ezt a különlegességet. Itt érlelődik a konyhapulton két hónapja.

Ugye, azt tudjuk, hogy mr. Darcy építi a kertet (juj, nagyon klassz már most is!). A tó körül fapalló, illetve most már folyami kavics is van, készül az udvari wc, és egy kerti házikót is szeretne. Irgalmatlan mennyiségű fa kell mindehhez, ami kimondani sem merem, mennyi pénz. Ő néhány napja fogta szépen a fügepálinkát, egy hosszú, elegáns üvegbe áttöltötte a felét, és elballagott a fatelepeshez. Aranyos borostyán színben tündökölt az ital, mikor kitöltött egy kupicával neki. És lám, a pálinka csodát tett. Amint legördült a fatelepes torkán, megnyíltak a kapuk, és hatalmas mennyiségű léc, deszka vándorolt az autónkba. Olyan lázba jött emberünk, hogy ő maga is pakolt, rendezkedett, adta a fáját boldogan.
Lesz már kis ház, kis kerítés, minden, ami kell!
Egy üveg pálinkáért.
Megérte a könnyeket, amit elsírtam miatta?
Meg bizony. Mert amit az egyik kezével elvesz az Isten, azt a másikkal odateszi.

Kérdés, hogy most miféle ínyencséget készítsek. Kell még ugyanis egy kevéske faanyag (hogy a blogtalira megszépüljünk), és meghagyta nekem a telep ura, hogy cserébe valami újabb finomsággal álljak elő... Jaj, mi legyen? Datolya? Chilli? Málna? Szeder?

8 megjegyzés:

a mesélő írta...

Mi minden évben veszünk cefrének való szilvát és magozzuk nagy bőszen, hogy APA főzessen belőle pálinkát, mert a pálinka fizető eszköz! És tényleg valahogy mindig elfogyogat az a jó pár liter a következő pálinkafőzésig.
Ami finom még állítólag az a mézes ágyas pálinka, készíts olyat!

imre írta...

Szerintem ebben a sorrendben jó lesz. Esetleg még áfonya.

Andi írta...

Te Doris, en tudnek neked kuldeni egy kulonlegesseget!
Annyit mondok, hogy onnan valo, ahonnan az en dragam, es mikor anyam adott belole az elettarsanak, masnap megkert, tobbet ne adjak neki. Ugyanis jotekonyan hat bizonyos szempontbol :).
Tudom, nem a fatelepes megfickositasa a cel, de csak ezzel tudok szolgalni...

Unknown írta...

Ajánlok csípőspaprikát avagy aszaltszilvát elhelyezni az üveg alján. :)

Angela írta...

banyuc: Csináltam már mézest, de nekem az sosem sikerül. Mindig zavaros marad, olyan opálos, nem tudom, miért.

imre: Áfonya! Imádom az áfonyát!

Andi: Ez nagyon ól hangzik. Szívesen kipróbálnám. Vajon mi lehet benne? Tigrismancs porrá zúzva? Vagy orrszarvú agyara?

kjersti: Valószínű az aszalt szilvát kipróbálom. Elég krémes, és ízes, hogy néhány hét alatt beízesítse a pálinkát. Hmmm, de kár lesz azért a finom szilváért!

Andi írta...

Doris,
Ez, kerlek, kulonbozo fakergek, bogyok, fuszerek kevereke. Erre gin-t vagy mas "rovidet" szoktak onteni es hosszu napokig allni hagyjak. Ettol az ital szinte sotetbarna lesz. Kulonbozo fajtak vannak egyebkent, van, amit derekfajasra isznak, van, amit masra :).
Szivesen kuldok neked mintat.
Megvan az email cimem? Oda el tudod kuldeni a cimedet, ha szeretned.
Andi

Angela írta...

Andi: Nagy köszönettel elfogadom! De azt mi isszuk meg :-)

Andi írta...

Oke, de varok egy cimet, ahova kuldhetem. Akar iwiwen is irhatod.

Related Posts with Thumbnails