2010. szept. 29.

Megvan már a baj!

Megvan már, mitől fáj mindenem idestova kettő hónapja! Hát ma aztán megtudtam a megoldást. Neeem, nem az a sunyin megbújó gyulladás, amit még a vérvizsgálat sem mutat ki- ezt elmondta a nőgyógyász, miután meglengette orrom előtt a vizsgálati papíromat, hogy bizonyítsa: nincs rákos elváltozásom.
Ott legalábbis.
De ne reménykedjek, hogy ez lenne a nyitja a fájdalmaimnak, mert nem úgy van, úgyhogy menjek csak további vizsgálatokra.
Jó, hát ezt hallva rögtön átrohantam a körzeti orvoshoz, s elmondtam, hogy a helyzetem legutóbbi látogatásom óta nem javult, sőt, mostanság esténként már egyik kezemmel fogom a másikat, és imígyen kavargatom a paprikás krumplit.
Szegény doktornő! Csak meredt a képernyőre (vagy rám szánakozva), melyen a vérképem púposkodott, és csóválta a fejét:
- Nem értem, nem értem. Olyan ez az eredmény, akár egy húszévesé. Ennek pedig mutatnia kellene, ha elváltozás van a szervezetben.
Ismer már vagy 6 éve. Akkor kértem át hozzá a papíromat, mikor egy lábon hordott tüdőgyulladás zavart be hozzá az ügyeletre munka után. Beugrós voltam gyes mellett a suliban, miközben mr. D. Németországban dolgozott. Húztam, halasztottam az orvoshoz menést, mert tudtam, hogy nem lehetek beteg. Egyedül vagyok, itt vannak a gyerekek, a munka, a felelősség. Felelőtlenül odázgattam hát a vizsgálatot, míg aztán lázban égve végül beestem hozzá. Már vette is a telefont, hogy mentőt hívjon, én meg sírtam. Miért sír?- kérdezte. Mert nagyon rosszul vagyok- ezt bírtam neki mondani. Addig nem nyafogtam, pedig már két hete szenvedtem. Végül persze nem kellett kórházba mennem, de ágyban feküdni, és telefont magam mellett tartani igen.
Meggyógyultam, és átkértem a papírokat hozzá.
Mert sírtam nála, és ő törődött velem- azért.
Aztán évek múltak el, s én nem mentem orvoshoz.
Egy hajnalban azonban szörnyű hascsikarásra ébredtem. Délig nem tudtam a házból kimenni, olyan fájdalmaim voltak, és persze minden kijött belőlem. Ez eltartott egy hónapig. Közben elmentem hozzá vizsgálatra, ő pedig kért egy vérképet, ami extra jó lett (nyilvánvalóan), csak éppen addigra már átlátszó lettem a rengeteg fogyástól.
- Nem, értem, nem értem- csóválta a fejét és meredt a képernyőre megint. Később azt mondta, kell egy jó kis tükrözés- az majd megmutatja, mi van odabent. Papírt adott, előjegyzést, én pedig hazamentem, elolvastam, mi vár rám, és eldöntöttem, hogy nem vagyok beteg. Tükrözés elmaradt, s másnaptól elmúlt a hasmenés.
Ez volt 4 vagy 5 éve.
Most voltam nála újra. Augusztusban, mikor ez az egész kezdődött. Kért vérképet, és adott fájdalom csillapítót, hogy próbáljuk ki azt. Ma visszamentem hozzá, s ő csak nézett tétován. Beutalt a reumatológiára- bár hozzátette, az nem lehet, hogy "olyanom" legyen, hisz a VÉRKÉPEN látszódna, ha ízületi gyulladásom van. Bármilyen gyulladást látni kellene azon a képernyőn, de nézzem meg! Nézzem csak, milyen jók az értékek. Mert a VÉRKÉP mindent megmutat... Azért mégiscsak menjek el fogászati góckutatásra, mert AZT a gyulladást viszont nem mutatja ki. Mást mindent, de a fogászatit, azt nem. Amúgy pedig nem vagyok feszült mostanában? Nem stresszelek többet az átlagnál?
- Nem. Ez a stressz már így van, mióta megszülettem.
- Mer' az is tud ám ilyeneket produkálni!- és sajnálkozva néz rám. Nyomogatja az ízületeimet, kérdezget, mit érzek, milyen szokott lenni, mikor már nagyon fáj. A tudat is képes ilyet tenni- mondja, és felír egy homeopátiás nyugtatót(!).
Remek. Tehát valószínűleg ideges vagyok. Mitől lennék az? Hacsak attól nem, hogy esténként nem tudok mozogni.

13 megjegyzés:

Unknown írta...

Segiteni nem tudok, bárcsak tudnék. Csak a tüneteken gondolkodva, az izületi fájdalmak... nem csipet meg kullancs, évekel ezelőt,akár nagyon régen is? Az, okozzhat izületi gyuladást... meg egyebeket.

egy anya írta...

Hát, Doris, én is csak lesem itt a képernyőt, és csóválom a fejem...:(((

csakBea írta...

Egy lyme kór vizsgálat szerintem is mindenképpen kéne. Olyan sokat kirándulsz a természetben.

Angela írta...

Bogarat tettetek a fülembe. Majd adok tippeket az orvosnak, vajon mi bajom lehet :-)

Molly Bloom írta...

nem akarlak idegesíteni, de a vérkép nem mutat ki mindent: az anyámnak tökéletes volt a vérképe negyedik stádiumban lévő agydaganattal...

Angela írta...

Óhh, most már sokkal jobban érzem magam :-) Azért remélem, még azelőtt megtalálják a bajt, mielőtt elhalálozok.

Molly Bloom írta...

amúgy meg meszesedésre gyanakodtak nála, egy évig nem is történt semmi, nem tudtuk mi baja, de talán nem is baj, úgyse tudták volna meggyógyítani.
egyébként az a gond ezzel a "biztos nincs olyan nagy baj" dumával, hogy de, néha bizony nagy baj van. szóval saját tapasztalatból nehéz eldöntenem, hogy arra biztassalak, hogy vizsgáltasd ki magad, vagy arra, hogy ne...tudom, nagyon negatívnak hangzik amit írok, de mióta a rák jól pofán csapta a családot, azóta valahogy nagyon megváltozott a bajokhoz (és az orvosok mindenhatóságához) való hozzáállásom.

Angela írta...

Nincs mindenhatóság. Állnak és néznek. Kísérleteznek és tippelnek. Őszintén szólva nagyon félek, és most pl. annyira irigylem Tony Curtist, hogy 84 év élés után elaludt, és nem ébredt fel. Mekkora mázlista! Én pedig halálra stresszelem magam, ráadásul lehet, hogy meg is van rá az okom. Ami fáj, az fáj. A legnevetségesebb az mondani egy vérkép után, hogy egyek rá nyugtatót.
Meszesedés? Ezek szerint fájt neki valamije. remek.

Molly Bloom írta...

hát igen, az "ágyban, párnák közt" verzió zseniális, az tény, de nagy mázli kell hozzá.
az anyámnak fura zsibbadásai voltak a csípője környékén, ki a franc gondolná, hogy az ilyesmi agydaganatra utal? hát az orvos sem...egyébként mióta terhes vagyok, azóta végképp csak ámulok és bámulok az orvosokon: szó szerint össze-vissza beszélnek.

Angela írta...

Szörnyű álmom volt. Két ember is meghalt, akit szeretek. Agydaganatban.

a mesélő írta...

Neked nincs agydaganatod, "csak" fájó izületeid ( már amikor izület, mert ugye vándorol ) ... neurológusnál még nem voltál, oda menj el feltétlenül!

Molly Bloom írta...

ó, bocsánat, én tehetek róla.

Angela írta...

Ugye!? Jobb le se feküdni, mert az ember agya csodás dolgokat zutyul össze.

Related Posts with Thumbnails